• Imprimeix

Creix la presència del català a les aplicacions de missatgeria instantània

27/09/2018 14:09
Social Media

L’oferta de català a les 10 aplicacions més consultades a Catalunya que inclouen missatgeria instantània s’ha incrementat des de l’any 2016. 7 de les 10 testades tenen l’opció de català entre la seva oferta lingüística, són WhatsApp, Skype, Google Hangouts, Facebook Messenger, Snapchat , Telegram i Yahoo.

El rànquing d’aplicacions més consultades prové de la darrera enquesta “Navegantes en la red” impulsada per l’Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación. Aquesta enquesta es du a terme des de l’any 1996 i té per objectiu conèixer els hàbits d’utilització d’internet i la seva evolució al llarg del temps.

Altres dades sobre la presència del català a internet es poden consultar al Sistema d’Indicadors Lingüístics de la Direcció General de Política Lingüística.

Llengua digital
El món digital i les tecnologies mòbils són una oportunitat i un repte per al català. La Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura treballa per afavorir que tingui una base sòlida en tecnologies lingüístiques i per promoure una oferta competitiva de productes i serveis. Amb aquest objectiu, convoca anualment una línia d’ajuts per a empreses. Aquest any 2018, ha donat suport a una vintena de projectes d'incorporació del català en apps i videojocs. Política Lingüística també posa a disposició dels ciutadans el CercaApps, un cercador d'apps en català que en aquest moment en té més de 250 d'indexades.

D’altra banda, també impulsa iniciatives de sensibilització per fomentar l’oferta i el consum de productes digitals en llengua catalana. Totes aquestes iniciatives es poden consultar a l'apartat Món digital del portal Llengua catalana.

El món digital i les tecnologies mòbils són una oportunitat i un repte per al català