• Imprimeix

‘El domini textual: Un model de funcionament del discurs per a l’ensenyament de la llengua’, nou volum de la “Biblioteca Tècnica de Política Lingüística”

Amb la publicació del volum es completa la trilogia d’estudis textuals iniciada amb ‘Habilitats comunicatives’ i ‘Una tipologia de textos de no-ficció’

15/12/2017 11:12
‘El domini textual: Un model de funcionament del discurs per a l’ensenyament de la llengua

El domini textual: Un model de funcionament del discurs per a l’ensenyament de la llengua és el títol del nou volum publicat a la “Biblioteca Tècnica de Política Lingüística”. El llibre, obra de Rosa Artigas, presenta un model de funcionament del discurs amb un objectiu que, més enllà de la descripció, es planteja l’aplicabilitat a la didàctica del català.

El treball fa una proposta global que parteix d’una definició del model i es mou des del context al text en una visió polièdrica en què s’analitzen la coherència, l’adequació i, finalment, la textura i la cohesió. L’obra inclou molts exemples, amb textos reals de la vida quotidiana, que permeten veure una aplicació dels conceptes. Cal destacar la importància del glossari, part essencial del llibre, ja que recull l’utillatge conceptual amb què s’ha construït.

Amb El domini textual: Un model de funcionament del discurs per a l’ense­nyament de la llengua es completa la trilogia d’estudis textuals iniciada amb la publicació d’Habilitats comunicatives (1999) i seguida per Tipotext: Una tipologia de textos de no-ficció (2003). Les 3 obres han estat promogudes per la Direcció General de Política Lingüística (DGPL), amb l’objectiu de fer una aportació significativa en el camp de l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua des d’un punt de vista comunicatiu, alhora que, per elles mateixes, contribueixen a la descripció d’una teoria general del text.

Rosa Artigas és filòloga i va treballar a la DGPL, on va desenvolupar funcions relacionades amb la didàctica de la llengua fins a la seva jubilació l’any 2004. Al llarg de la seva trajectòria ha coordinat estudis sobre la llengua d'ús i ha participat en l’elaboració de programes, mètodes d'aprenentatge i materials didàctics destinats a l'ensenyament de la llengua als adults.