• Imprimeix

Els nous termes clau del màrqueting digital s’incorporen al diccionari en línia

08/03/2017 09:03
màrqueting digital

L’àmbit del màrqueting digital i els mitjans socials és especialment dinàmic, i és necessari conèixer-ne els conceptes bàsics per entendre amb quines regles funciona. Per aquest motiu, el TERMCAT va considerar necessària l’elaboració d’un recull terminològic d’aquest sector, la Terminologia del màrqueting digital, que es va publicar inicialment l’any 2014 i que ara s’actualitza i amplia.

El corpus i en molts casos també les denominacions s’han consensuat a través de les propostes i els comentaris dels usuaris a les xarxes socials. En els casos de termes neològics, un grup d’experts van acordar en unes sessions de treball les millors alternatives catalanes que després van ser ratificades pel Consell Supervisor.

En aquesta nova versió actualitzada, el diccionari recull més de 170 entrades. S’hi inclouen termes com ara màrqueting de cercadors (search engine marketing), bloqueig de publicitat (ad-blocking), quota de presència (share of voice) o taxa de compromís (engagement rate), que s’afegeixen a termes que ja figuraven en la primera edició com ara viral i viralitzar, audiència digital, gestor de comunitats, trol, transmèdia, etc. Cada entrada inclou les denominacions i la definició en català, els equivalents en castellà i anglès, i, en alguns casos, aclariments conceptuals o notes d’exemple.

L’edició actual es presenta acompanyada d’un relat visual que destaca algun dels conceptes clau de l’àmbit i alguns dels criteris que s’han tingut en compte per a la incorporació dels termes.

La Terminologia del màrqueting digital és un projecte obert i dinàmic que s’enriqueix amb les propostes que els usuaris volen compartir a les xarxes socials. Si hi voleu participar, podeu fer arribar les vostres properes propostes amb l’etiqueta #màrquetingdigital.

Aquesta obra s’afegeix a la col·lecció Diccionaris en Línia del TERMCAT, que aplega més de cent vint títols dedicats als més diversos camps d’especialitat.

El TERMCAT és un consorci de la Direcció General de Política Lingüística adscrit al Departament de Cultura i format per la Generalitat de Catalunya, l’Institut d’Estudis Catalans i el Consorci per a la Normalització Lingüística, que coordina i promou les actuacions terminològiques en llengua catalana.