• Imprimeix

Més del 70 % dels consumidors utilitzen el català en comunicar-se amb el mòbil 

15/12/2017 12:12
Mòbil

La Direcció General de Política Lingüística ha portat a terme una recerca entre els consumidors que aporta dades sobre el consum digital. El 73,3 % dels consumidors utilitzen el català a les aplicacions de missatgeria mentre que el 72,8 % l’utilitzen a les xarxes socials. Aquestes xifres arriben al 86,1 % en xarxes i al 97,4 % en missatgeria entre les persones que tenen el català com a llengua habitual. 

D'altra banda, el 34,7 % dels consumidors catalans tenen el telèfon mòbil configurat en català, un 40,6 % en el cas de la població que té el català com a llengua habitual. En castellà el tenen un 61,5 % i en anglès, un 3 %. Xifres similars les trobem en la configuració lingüística dels ordinadors personals: un 35 % dels consumidors la tenen en català, xifra que arriba al 39,4 % en la població que té el català com a llengua habitual. La configuració en castellà assoleix el 58,7 % i en anglès, el 2,9 %. Quant a l'ordinador de la feina, un 34 % dels consumidors declaren tenir-lo configurat en català (quasi el 50 % en el cas dels que tenen aquesta llengua com a habitual). La configuració en castellà arriba al 60,1 % i en anglès, al 4,9 %. 

El món digital i les tecnologies mòbils són una oportunitat i un repte per al català. La Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura vol afavorir que tingui una base sòlida en tecnologies lingüístiques i promoure una oferta competitiva de productes i serveis. En aquesta línia, convoca anualment una línia d’ajuts per a empreses destinada exclusivament a la traducció i la localització en català de productes tecnològics: apps, programari, videojocs, etc. També ofereix Cercaapps, un cercador d’apps (aplicacions per a dispositius mòbils) en català que en aquest moment ja n’inclou prop de 300.