• Imprimeix

Tria el teu rol. No juguis sol

Taller de sensibilització Tria el teu rol

El taller de sensibilització lingüística “Tria el teu rol. No juguis sol” té com a objectiu facilitar un espai interactiu d’anàlisi i de reflexió sobre l’hàbit que existeix entre força catalanoparlants de canviar de llengua davant d’interlocutors no catalanoparlants, i adquirir recursos per afrontar aquestes situacions.

A través d’un joc de rol, els participants, conduïts pel dinamitzador o dinamitzadora, reprodueixen situacions lingüístiques que se solen donar en un context real i que són representatives de tres conceptes sociolingüístics: abandonament de la llengua, cohesió social i gestió lingüística. Es tracta d’una versió adaptada del material elaborat per Plataforma per la Llengua - Col·lectiu Esbarzer.

Podeu descarregar-vos tot el material necessari per posar en pràctica el taller: la guia per dinamitzar-lo, la guia per als participants i les fitxes del joc.

Destaquem

Guia per dinamitzar el taller

Conté informacions útils per a la persona que s'encarrega de dinamitzar el taller: objectius, destinataris, metodologia, context i dinàmica de la sessió. Conté, també, un recull de recursos i arguments de suport per facilitar la comunicació que els participants poden consultar.

Guia per als participants

Conté informacions útils per al seguiment del taller: objectius i finalitats, estructura de la sessió, glossari de conceptes i recull de recursos i arguments de suport per facilitar la comunicació en les situacions que es presenten en el joc.

Pòster del taller de sensibilització lingüística Full de valoració. Dinamitzador Full de valoració. Participant

Fitxes “Tria el teu rol. No juguis sol”

El joc està format per quaranta-cinc fitxes que representen quinze situacions lingüístiques. Cada situació es treballa per parelles i consta de tres fitxes: dues en les quals es defineixen dos personatges amb perfils lingüístics determinats, un per a cada membre de la parella, i una tercera fitxa comuna amb una pregunta de reflexió sobre la situació lingüística que ha representat prèviament la parella. Les situacions lingüístiques que es treballen corresponen als conceptes següents: abandonament de la llengua, cohesió social i gestió lingüística.

Data d'actualització:  20.01.2012