• Imprimeix

El català, llengua jove

El català, llengua jove

El concurs “El català, llengua jove” és una iniciativa de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura que, amb motiu de Sant Jordi i per commemorar els 100 anys de les Normes ortogràfiques, vol trobar el millor lema per fomentar l'ús del català entre els joves, especialment a les xarxes socials.

Hi ha pogut concursar qualsevol persona seguidora del perfil Twitter o de la pàgina Facebook Llengua catalana. Per fer-ho havia d’escriure un lema que fomenti el català entre els joves, especialment a les xarxes socials. Les propostes havien de ser originals i inèdites i havien d’estar pensades perquè es difonguin fàcilment pels sistemes de comunicació digital habituals entre els joves.

El lema havia de tenir un màxim de 110 caràcters i s'havia de presentar en català normativament correcte, a través de:

─ Twitter: amb una piulada amb el lema i afegir-hi #lljove @llenguacatalana.
─ Facebook: amb un comentari o un missatge amb el lema a la pàgina Llengua catalana. Un cop fet, a causa de les normes de funcionament de Facebook, era indispensable enviar també un missatge amb el mateix contingut i el nom de l'autor a dgpl.cultura@gencat.cat. Si no es feien les dues coses, les aportacions a Facebook no eren tingudes en compte.

El termini per participar en el concurs era del 22 d'abril a les 23.59 h del 10 de maig de 2013. El guanyador del concurs rebrà una tauleta digital Android amb el sistema operatiu en català. La decisió del jurat s'ha fet pública el 24 de maig: “Bon cop de clic”, de Maite Roldan, és el lema guanyador del concurs “El català, llengua jove”.  S'ha valorat l’originalitat, la creativitat, la capacitat de síntesi, l'impacte i la viralitat que pugui aconseguir el lema proposat.

La participació en el concurs ha comportat l’acceptació de les bases completes.

Data d'actualització:  24.05.2013